2024 - ANNIE

Musicalen 2024 ANNIE

Kettlebells
Kettlebells

Billetsalg - klik her

Spilleperiode i februar 2024:
Torsdag d. 01/02 kl. 19:00 - Premiere - UDSOLGT
Fredag  d. 02/02 kl. 19:00 - UDSOLGT
Lørdag  d. 03/02 kl. 14:00 - UDSOLGT

Lørdag  d. 03/02 kl. 14:00 - inkl. elevmøde - UDSOLGT
Mandag d. 05/02 kl. 19:00
Onsdag d. 07/02 kl. 19:00
Torsdag d. 08/02 kl. 19:00

TEATERPROGRAM:

ANNIE
Book by THOMAS MEEHAN
Music by CHARLES STROUSE
Lyrics by MARTIN CHARNIN
Original Broadway Production Directed by Martin Charnin
Presented on Broadway by Mike Nichols
Produced by Irwin Meyer, Stephen R. Friedman, Lewis Allen, Alvin Nederlander Associates Inc.,
The John F. Kennedy Center for Performing Arts, Icarus Productions.
Based on "Little Orphan Annie" ® by permission of the Tribune Media Services Inc.
This amateur production is presented by arrangement with
Music Theatre International
All authorised performance materials are also supplied by MTI
Oversættelse: Jens E Hansen
Forlag: DANSK TEATERFORLAG

Læs en tidl. elevs beskrivelse af at være med i den store musicalopsætning her:
Julie Nilssons klumme i Melfarposten

Læs tidl. omtaler fra Fyens Stifttidende om Viby-musicalen:
“Musical modner eleverne fra Viby”

Læs her en anmeldelse af forestillingen - af Teaterdirektør Thomas Bay, Fredericia Musicalteater:
Viby Efterskoles opførelse af ”Annie” blev ikke blot til en god aften i ’teatret’ – det blev også til en overraskende musicaloplevelse, der overskred mine forventninger på flere fronter. Eleverne leverede præstationer, som både imponerede og satte en høj standard for skolens teaterindsats. De formåede ikke kun at levere en teknisk dygtig præstation, men indfangede også den hjertevarme og livsglæde, der kendetegner denne ikoniske forestilling.

”Annie” kan på overfladen virke let og fordøjelig, men hvis man dukker ned i materialet viser det sig, at den rummer mere som så. Musikalsk er der kompleksitet, tematisk er der alvor blandet med humor, og komik kan være en svær størrelse at arbejde med, da den kræver præcision og håndværk. Det forløses dog godt i skolens opsætning – både i enkeltpræstationer og kollektivt. Jeg var godt underholdt i den lange musical (da ”Annie” blev skrevet, havde publikum en anden forventingn til forestillingslængde…), som havde et godt fremadrettet flow hele vejen igennem. Frem for alt blev jeg positivt overrasket over, at alle fik momenter, hvor de havde mulighed for at være i front og ’tage’ scenen. Fra børnehjem, til Daddy Warbucks hjem, New Yorks gader, Live Radiostudie med talende dukke og hos Præsidenten i Det Ovale Rum – der er så mange ikoniske scener, som forløses godt – stor ros herfra både til holdet bag scenen samt præstationerne i alle tre discipliner sang, skuespil og dans.

Koreografierne var dejligt opfindsomme og rummede skarphed og humor. Ligeledes spillede orkestret præcist og godt og formåede at bringe dynamik ind i det komplekse score. Sangpræstationerne var forrygende – jeg anede ikke, at der var så stor en talentmasse lige nu i Danmark. Særligt bed jeg mærke i, hvor organiske og gode scenepræstationerne var – det kræver sin sag at som ung spille roller, som skal rumme alder, livserfaring og pondus – og scener som en gang imellem kan føles lige lovlig banale – men det klarer de medvirkende rigtig godt og troværdigt. Generelt oste det af en spilleglæde fra scenen, som smittede og mindede mig om, hvorfor teatret og scenekunsten er det, der beriger livet.

At opføre en musical med så stort og omfattende et hold kræver ikke kun talent, men også en imponerende grad af professionalisme, dedikation og koordination. Efterskolens evne til at samle sådan en forestilling, med så højt et niveau, er intet mindre end imponerende og vidner om engagement fra både undervisere og elever. Alle involverede parter fortjener anerkendelse for den kollektive indsats. Hvis dette vidner om, hvor udviklingen af Danmarks fremtidige talentmasse bevæger sig henad, har vi som professionel musical- og teaterbranche virkelig noget at glæde os til – med talentfulde, dedikerede scenekunstnere.

Som fun fact: ”Annie” var den første professionelle forestilling, jeg spillede med i, som nyuddannet musicalperformer, og opsætningen på Viby Efterskole blev således også et nostalgisk gensyn med en musical, som stadig rummer kvalitet og relevans – og som det er svært ikke at knuselske i sin optimistiske morale.

Tak for oplevelsen – og god fornøjelse med resten af spilleperioden. Jeg håber, I får en fantastisk uge med glade publikummer!

Af Thomas Bay, Teaterdirektør
Fredericia Musicalteater